Menu

تنهاترین نهنگ دنیا

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۳۳ ب.ظ
Afshin
iday - Whale - Single
عنوانی بود که نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۴ به یک وال آبی داد!
مدت دو دهه است که دانشمندان در جستجوی صدای اسرار آمیز نهنگی هستند که به نهنگ تنهایی معروف شده است و فرکانس صدایی تولید می‌کند که به هیچ گونه نهنگ دیگری در جهان شباهت ندارد. 
نهنگ ۵۲ هرتزی ، نامی بود که دانشمندان پس از ضبط صدایش برای او در نظر گرفتند . 
محدوده صوتی آواز وال‌های آبی بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است 
در حالی که آواز این نهنگ فرکانسی معادل ۵۲ هرتز داشت ، 
در نتیجه توسط هیچ نهنگ دیگری قابل شنیدن و شناسایی نبود ...

این نهنگ که به خاطر فرکانس صدایش «52 هرتز» نیز نامیده می‌شود 
تنهاترین نهنگ دنیا خوانده می‌شود که هیچ پاسخی برای نغمه‌های عاشقانه‌اش دریافت نمی‌کند.
«52 هرتز» نه تنها در فرکانسی به مراتب بالاتر می‌خواند، 
بلکه بسیار کوتاه‌تر و به دفعات بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های نهنگ می‌خواند،
تو گویی به زبانی صحبت می‌کند که تنها خود آن را می‌فهمد
و عجیب‌تر آنکه در انتخاب مسیر مهاجرت خود هم هرگز مسیر سایر نهنگ‌ها را انتخاب نمی‌کند!
 
iday - Whale - Single

گروه iday که یک گروه موسیقی روسی می‌باشد 
با الهام از زندگی این نهنگ یک قطعه ساخته‌است 
که از صدای ضبط شده همین نهنگ تنها هم در این قطعه استفاده شده است.
صدای پس زمینه آهنگ آوای تنهاترین نهنگ دنیاست.
این داستان شاید حکایت تنهایی خیلی از ما باشد ،
سخن گفتن و زیستن در آواها ، رویاها و دنیاهایی که توسط دیگران قابل دیدن، شنیدن و درک کردن نیست.

 

آواز نهنگ‌ها صدایی است که نهنگها از خود در می‌آورند و از آنجایی که این صدا موزون است بدان آواز می‌گویند.
سازوکار این آواز بسیار مشابه دیگر پستانداران دریازی مانند دلفینها و گراز دریایی است.
نهنگ‌ها از این آوا برای پیدا کردن جفت خود استفاده می‌کنند و این آوا می‌تواند تا ده‌ها کلیومتر به گوش نهنگ‌های دیگر برسد.
 
 
 

 
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱۰۸)

عالیییییی
;( ممنون
واو ...
چقدر ...
غم انگیز ...
آره (c24)

اهنگشو گوش کردم و نمیدونم چرا ناخوداگاه گریه ام گرفت ! 

آخه واقعا هم غمناکه خودمم پدرم درومد (c85)
صدای نهنگه ...

خیلی زیبا بود ! 
خیلی زیبا ........ ! 
چقدر دردناکه ک چنین صدایی رو هیچ کس از هم نوع های نهنگ تنها نمیشنون 

اوهوم (c68)
نهنگ تنها هنوز زنده اس ؟
گفته 2004 اما نمیدونم نهنگا چقدر عمر میکنند
عمرشون زیاده از نوادگان دایناسورهان
حالا زیادم ناراحت نباش ازیین بدتر زیاد هست
ینی این نهنگ وقتی بدنیا اومده حتی مادرشم صداشو نشنیده ؟!
.
.
.
.
.

Shit :/
نه دیگه مثه اینه که لال باشه
خدااااااااااااااااااااا
خیلی ناراحت کننده بود ...
همیشه تو زندگیم تنهایی رو بیشتر از هر چیزی دوست داشتم و دارم اما نمیدونم چی شد الان احساس میکنم دلم میخواد برم نهنگه رو ببینم و فقط ب صداش گوش بدم و بگم میدونم......  تنهایی خیلی بده ! 
آره تنهایی که خودت نخوایش خیلی بده

نمیدونم چرا اینطوری شدم اما این پست، اون اهنگ ، اون فرکانس صدا ... همه چیزش خیلی تحت تاثیر قرارم داد ...
اصلا بخاطر همین گذاشتم چون حس عجیبی داشت
(c68)
(c68)
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • عالیی بود
    (c12)
    قابل نداشت
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • پس کجایی تو
    (c15)
    همینجا (c19)
    جالب بود
    و البته خیلی غم انگیز :(
    اره اره
    یه نهنگ که اسم و ذات و صفت حیوان رو داره عاشق تر از ما آدم هاست که اسم و ذات و صفت انسان رو داریم...
    حتی برای پیدا کردن جفت جدید نرفته ....
    اونوقت الان آدم ها باداشتن یه کسی که باید بهش وفادار باشند دنبال هزارتا جفت دیگه هستن...
    بنظرم ای آواز زیبای غم انگیز این نهنگ هم بخاطر تنهایی خودش و هم بخاطر دنیای ما آدم ها خیلی غم انگیز...
    چقدر خداوند دنیارو زیبا آفریده و چقدر ما ادم ها زیباییشو ندیدم یا داریم از بین میبریمش...
    تنهاترین نهنگ ، کاش آدم ها هم مثل تو بودند..
    کسی محل بهش نمیذاره وگرنه اونم تنهایی رو انتخاب نمیکرد :))
    اولین چیزیه که تو وبتون هست و بار دومه دارم میبینمش ولی بازم غم انگیزه!
    :(
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • توخیلی بدی من دیدم تو چنتاوبلاگ کامنت گذاشتی البته براشون همیشه میزاری اما تو وبلاگ من کامنت نمی زاری
    (c24)(c13)
    بعد از عمری دو سه تا کامنت گذاشتما :(
    سلام
    اطلاعات خوبی بود. تشکر

    البته نمیدونم تا چه حد واقعیت داشته باشه. یا اینکه فقط اسم یک آهنگ باشه بدون نهنگ . ( آهنگ بدون نهنگ !) جالب شد نه؟!
    به هر حال دستت درد نکنه
    نهنگش که واقعیه توی ویکی پدیا هم درموردش هست و صدای واقعیش
  • crazy friends avatar
  • مجتبی مطوری

  • چقد غمنگیزه):
    نمیدونم چرا وقتی اینو گوش میدم یاد تنهایی و لحضه هایی که به دوستام نیاز داشتم و نبودم رو به یاد میارم

    ازین صداها که در نمیاوردی؟؟؟؟ خخخخ :))
  • crazy friends avatar
  • مسافر هستم
  • سلام افشین جان من برگشتم
    واقعا آهنگ اوکیی بود.حال کردم
    سلام خوش برگشتیییی
  • crazy friends avatar
  • ساینا ارشیا
  • قضیه ی خیلی از ماهاست😢
    منو اون نهنگ چقدر بهم شبیهیم
    هم نوع هامون نمیشنون صدامونو
    اوهوم
    جالب بود👌👌👌
    ممنون (c21)
    عررررررررر 
    عررررر😭
    :| why??
    جیگرم کباب شد :/
    :)
    اوخی
    آوره
    آخی
    :) نگار ایول مسیرت خورد بالاخره به این طرفا
    اون داستانی که میزاشتی کجا رفت؟
    ادامش ترجمه نشد منم برداشتمش
    از نظر اینم بقیه لال بودن هعییییی طفلک
    اینشو دیگه من نمیدونم
    خییییییییییییلللللللللللللللللییییییییییییییییی غم انگیزبود  واقعااااااااااااااااا 
    گریه نداره حالا
    چراااااااااااااااااا خیلی گریه داره ........
    یکی از آهنگای نهنگ آبیه نری خودکشی کنی هاااا
    هرکی خاص باشه تنهاس مثع این ..
    فکر کردم حالا میگی مثه من
    تو یا من؟ اون خاص تره انگار
    خودت منظورم بود
    وقتی صداشو شنیدم یادتنهایی خودم افتادم واقعادردخیلی بدیه
    تنهایی مگه؟ بیایم از تنهایی درت بیاریم؟
    بیاین...
    کجایی؟ کجا بیایم؟
    من خاص نیستم 

    مگه میشه نباشی :|
    اره بابا نیستم واقعا
    از چه نظر منظورته؟ هر آدمی هویت خاص خودشو داره همین اونو خاص میکنه همون حسی که باعث میشه بفهمی اینی که هستی خودتی معنی خاص بودن میده 
    همونجاااااااااا....
    اوووووووه چقدر دوری
    به نظرم تویه پسر جذاب وزیبایی هستی ..................
    خودت چی فکرمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هان؟ آره گمونم بد نیستم
    خخخخخخخخخخ چقدرتوباحالی 
    من آخرشم اصلا
    عسیسم
    (c26)
    من منظورم این نبود که اون یکی خاص این خیلی خاصه خب
    آهان از اون لحاظ منظورت بود پس
    خیلی جالب بود و البته دردناک.....
    آری مچکرم
    خیلی غم انگیزه انگار تویی انگار میتونی حرفتشو معنی کنی
    تنهاترین نهنگ دنیا :(
    تنهای تنها :(
    جالب بود ممنون . خیلی هم غم انگیز بود واقعا 
    خواهش میشه
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • (c15)من همش فکرمیکنم که تو شبیه شخصیت های کارتون های انیمه ایی هستی
    خودمم درباره خودم همینطوری فکر میکنم
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • مخصوصا شبیه این اواتارتی(c15)
    بیشتر شبیه اینم (c20)
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • (c15)(c15)(c15)(c15)
     (c20) (c20)
    Khili aramesh bakhshe ba in k qm angize~
    adamo to khalse E mibare va arameshi mide k hich ahng e bakalami nmitune :"]
    آره اهنگش خوبه
    عزییییزم الهی بمیرم😢چقدر سخته یه عمر تنها زندگی کردن.چه دل پری داره الان.تازه بدتر از اون اینه که خودشم نمیدونه دردش چیه و چرا بقیه نهنگا نمیان پیشش.نمیدونه که صداشو نمیشنون فک میکنه کسی دوسش نداره.ههههههعی خداااااآااا😭😭😭
    :))
    سلام ببخشید این اهنگو از کجا دان کنم نمیتونم جاشو پیدا کنم
    لینک گذاشتم که
    😢😢😢😢😭😭😭😭گوناااااا
    اوهوم (گریه خفیف)
    اهوم😳😳😳😳
    هممم
    تنها باشی بهتره از اینه که اطرافیانتو از دست بدی

    (c51)
    آره اینم هست ولی تجربه یه سری چیزا ارزشش خیلی بالاست
    و بده که مثلا از ترس از دست دادن عاشق کسی نشی
    کجا دانلود کنم آهنگشو

    اونجا که نوشته دانلود این آهنگ با کیفیت 320kbps کلیک کن روی نوشتش
    هیشکی واسه آدم نمیمونه همه یه روز میرن شاید اصن عشقی وجود نداشته باشه
    به به نگارمونم شکست عشقی خورد
    امروز که از خواب پاشدم خیلی خوبم اصن حس میکنم همه چی خوب بوده تا حالا
    چه خبر؟:)

    خب خداروشکر
    همیشه همینجوری بمون
    هیشکی نمیتونه منو شکست عشقی بخورونه:)
    شکست نخوریا آفرییییییین
    خیلی عالی بود ممنون
    قربونت
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • نمیدونم چرا احساس میکنم تو داییم هستی😐اسماتون یکیه رشته تون،یکیه تازه عکس بچکی هاتم که گذاشته بودی داییمم بچگی هاش شبیه تو بوده 😐😐مامانم بهت گفته در فضای مجازی کنترلم کنی😐
    من داییت نیستم خواهرم هنوز شوهر نکرده چجوری دایی باشم اخه؟
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • 😐
    هان؟ چیه؟
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • هیچی😐
    همممم یگانه من دلم تنگ میشه 
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • برای چی؟😐
    میخوام برم سربازی 
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • عخی😂کچل کردی 
    😐فک کردم،میخوای بری سفر قندهار
    همونجاها اعزام میشم احتمالا
    نه هنوز مو دارم یه عالمهه (c82)
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • اما واقعا شنیدم سخته 😐موهاتو،زدی نندازیا بسته بندی کن بعد فوتوشوت بکن کنار یه هنرمند هالیوودی خیلی معروف ایستادی بعد موهاتو بفروش😐😐😂بگو موهامم بهش برخورد کرده عین اون دختره 😐که موهاشو فروخت لاقل با پولی که ازش در میاری تو سفر قندهار زنده بمونی😂😂
    همش 10 سانت مو دارمااااا 
    مشکل مالی ندارم که
    فقط دوسال از عمر آدم گند زده میشه توش اونم دو سال سرنوشت سازش
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • من،که نگفتم،مشکل مالی داری😐گفتم،تو،سفر قندهار دووم بیاری😐😐😐
    خودت گفتی با پولی که ازش درمیاری دووم بیاری
    نمیدونم اینجا رو حذف کنم یا نه
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • 😐چراحذف کنی دوروز میخوای بری سربازی😕سریع تموم میشه چیکار اینجا داری
    در نهایت که اینجا فراموش میشه
    همین الانشم دیگه کسی نیست
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • هست اما تو مطلب نمی زاری که تازه کسی که نباشه من که هستم😕
    چار روز دیگه خودتم میری :( 
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • پریشب اومدم وبت مطلب ترسناکت رو خوندم تاصبح پشت در اتاقم ایستاده خوابیده بودم
    (c15)(c15)(c15)(c15)(c49)
    خودت که مطلبات ترسناک ترن 
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • نمیرم
    (c49)
    راستی میگم ادمه ا.ن دستانه  چی شد چرا نمی زاریش دارم از ضولی میمیذم بقیش چیشده
    (c56)
    چرا میری همه میرن
    بقیش ترجمه نشد منم نذاشتمش
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • (c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)(c15)
    نترس (c30)
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • اسم این اهنگ پست چیه دوستش دارم بهم حس خوبی میده
    اهنگشو برا دانلود گذاشتم
  • crazy friends avatar
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • میشه کد این قالبتو به من بدی؟
    نه
    که بابا اینا همش دروغه
    چرا؟ خیلیم راسته
  • crazy friends avatar
  • علیرضا آهنی
  • سلام . چه وب جالبی (c16)
    سلام ممنون
    نمیدونم چرا من اهنگشو گوش میکنم گریم میگیره دلم براش تنگ میشه میخام زار بزنم انگار حس اون نهنگه بهم دست میده .. ای خدا 
    نه بابا حیوونه اونقدرام دل سوزوندن نداره
    غمناک که بود اما اگ تنها گوشش کنی یکم هم ترسناکه؛ ولی آدم رو آروم میکنه! 
    آره ترسناکم هست 
  • crazy friends avatar
  • ــ پــــــــــائــــیزــ
  • قبلا شنیده بودم این اهنگو
    ولی الا دوباره شنیدم یه حس خاصی بهم دست داد :((((
    حس خاص
    همون چیزیه که باعث شد برم سمت موسیقی راک و متال
  • crazy friends avatar
  • آقای هرمیت
  • کجایی پسر ؟؟؟؟ :))))))
    همین اطرااااااف
  • crazy friends avatar
  • آقای هرمیت
  • یه چی بویس دلتنگت شدیم :)))
    باشه اگه ازین مطالب عجیب غریب به چشمم خورد حتما 
    من یک کتاب راجع به همین نهنگ خونده بودم ولی هر جا گشتم نتونستم آواز نهنگ را پیدا کنم...
    خیلی ممنون که گذاشتید...
    خواهش میکنم
    از آخرین باری که یهپست گذاشتی چند سال میگذره بنظرم(c38)
    اره خیلی وقته
    نمیدونم چرا وقتی این آهنگو گوش میدم بعدش ناخوداگاه تو گوشم تکرار میشه
    چون دوسش داری
  • crazy friends avatar
  • علی علیزاده
  • مارا دنبال کنید
    فعالی هنوز؟؟
    نه زنده ام فقط
    خخخخ بی نمک
    همینه که هست
    خیلی ممنون پسر جان اهنگش فوقالعاده قشنگ بود ممنونتم عسیسم 
    :-)
  • crazy friends avatar
  • یــ🦋گـ🌈 ـانـ🌞ـه
  • سلومممم خوفی؟
    (c16)
    معلومه هنوز درگیر سربازی هستی
    (c53)
    یعنی اه پسرا گریبان گیر مادخترا شد

    (c52)منم قراره برم سربازی
    سلام
    خوبی؟ خوبم
    نترس همش شایعست
    عسیسم چقدرتنهاست

    بعععع لههه
    یکی کامنت داده بود صدای مادرشم نمیشنیده.
    شما ج دادین لاله


    منظور اینه  مامانه صدای اینو نمیشنیده؟ این نهنگ هم فرکانس بقیرو دریافت نمیکنه؟
    فک کردم ی گونه اینطوریه. پس فقط این یدونه نهنگ اینطوریه؟
    نه لال که نیست فقط صداش با بقیه فرق داره و نمیتونه ارتباط برقرار کنه
    آره فقط همین یدونه اینطوریه
    چع وحشتناک...
    خیلی هم وحشتناک نیست احساساتشون مثه آدما نیست
    عالی بود
    تشکر میکنم ازت
    عشقولی کی بودی تو؟
    هان؟
    خخخخ هیچی
    nothing ...
    خوده صوت صدا نهنگ رو کسی داره ؟ 

    خیلی ناراحت کنندس واقعا😭

    بلـ ـــه 

    همین آهنگ خداوکیلی کجاش قشنگه خب

    من که خوشم میاد ازش

    عالیییی بود انگار وقتی داره صدا میکنه از ته دل میخونه با روح روانت بازی میکنه انگار میدونی ک چی داره میکشه چ غصه اییی داره وایییی خیلی دوست دارم از نزدیک بشنوم صداشوووو میدونین کجاس محل زندگی این نهنگ؟

    میخوای بری ببینیش؟

    بمیرم براش😭

    دگه تا الان خودش مرده 
  • crazy friends avatar
  • ashkan_karimi717
  • وقت بخیر آهنگش عالیه البته اون که اهنگ شناس باشه بغض میگیره ادمو .دمتون گرم

    بایدم بگیره آهنگ نهنگ آبیه خب

    این آهنگ و موضوعش رو دی ماه سال 96برای اولین بار شنیدم و خوندم. اون روزها توی کشور خارجی تنها بودم و بارش برف و بارون هم زیاد بود و وقتی این آهنگ رو گوش میدادم یاد تنهایی و غربت خودم میافتادم حسابی اشک میریختم و اصلا دست خودم نبود. الآن هم با اینکه که مرتب گوش میدم هنوز همون احساس رو دارم و اشک میریزم و یاد دورانی که تنها بودم میوفتم. ولی هم موًوع و هم آهنگ یه شاهکاره. مخصوصا کلیپش

    خوبه خودتو نابود نکردی اینارو زیاد گوش نکن اونم موقعی که غمگینی

    تشکر 

     فدا مدا

    offffff  

    (c50)

    آخر غم وبلاگم تو رو هم گرفت 

    من دیگه رد دادمممممم😞

    .

     خیلی صداش آرومه...😌☺

    صدای تنهایی میده

     وااو...یاد انیمه یWeathering With You افتادم...

    .

     ایو

     هنوز زندس نهنگه ینی؟

    نمیدونم خطشو عوض کرده ازش خبر ندارم.

     عع حیف شد ._.

    کاری باهاش داشتی؟
    میخواستی براش زن بگیری؟
    .

     عااا میگم عار یو اوکی؟! :|

    . بعله خوبم 
    crazy friends

    I'm just a mirror for you
    You are good, I am best ✌
    You are bad, I'm the worst

    I'm just a mirror for you
    You are good, I am best ✌
    You are bad, I'm the worst


    shining
    My Name is Dark Grimes

    bad
    James Bay Bad

    James horner
    My Immortal Evanescence

    James horner
    James horner FOR THE LOVE

    James horner
    Within Temptation Forgiven
    آخرین نظرات
    پیوندها

    X