Menu

افزایش باور نکردنی کیفیت صدا در ویندوز 😎

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷ ب.ظ
Afshin

این پست درمورد اینه که چجوری میتونیم واقعا با کیفیت بالا آهنگ گوش بدیم و درنهایت یه نرم افزار عالی معرفی کردم که کیفیت پخش رو به طرز عجیبی افزایش میده

این نرم افزار توی هیچ سایت فارسی معرفی نشده و اولین بار در این وبلاگ شاهدش هستید و حتی روش نصبش توی آموزش های یوتیوب هم جواب نمیداد ولی من راهشو پیدا کردم

اگه حوصله ندارید بخش غرغر رو نخونید و یه راست برید پایین 

 

<شروع غرغر>

وقتی یه track آهنگ (خوب) ساخته میشه از ملودی و تنظیم تا میکس و مسترینگ زحمت زیادی واسش کشیده میشه و آهنگساز (خوب) طی پروسه ساخت آهنگ به جزئیات موسیقی و عوامل دخیل دیگه توجه بسیار زیادی میکنه و با ابزار دقیق مانیتورینگ موسیقی دلخواهش رو میسازه و بارها و بارها با چشم بسته و دقت بالا آهنگو ریپیت میکنه تا کوچکترین عیبی در کارش نباشه

و شما با یه هندزفری 10 تومنی که از توی مترو خریدین توف میندازید توی صورت آهنگساز فرقی نمیکنه اسپیکر خانگی ضعیف هم همین کارو با موسیقی میکنه و اصلا متوجه منظور سازنده آهنگ و چیزی که اون میخواسته به شما برسونه نمیشید اگه شما هم جزو همین دسته هستید باید بگم شما تو زندگیتون آهنگ گوش نکردید سایه ای از آهنگو دیدید و تفاوتش اونقدر زیاده که اگه تجربه خوبی از شنیدن آهنگ با کیفیت بالا پیدا کنید هرگز نمیتونید آدم قبلی بشید و سیستم قدیمی خودتون رو تحمل کنید

مخصوصا آهنگای خارجی که جزئیات بسیار بیشتری توی موسیقیشون وجود داره

 

برای ایده آل گوش کردن آهنگ باید چند چیز فراهم باشه که هرکدومشون تا رسیدن به رستگاری یه قدم فیلی شمارو جلو میبره

 

1- اسپیکر یا هدفون باکیفیت: توضیح لازم نداره بیشترین تاثیر توی زنجیره کیفیت صدا مربوط به اسپیکر میشه به شرط این که سیستم پخش بتونه اونو درایو کنه یعنی قدرت و کیفیت خروجی لازم رو برای اسپیکر یا هدفونتون فراهم کنه حالا خرید یه برند معتبر هم کلی خرج رو دستتون میذاره با این که هرچقدرم باشه می ارزه ولی میدونم دنبال راه مجانی میگردید ولی از من میشنوید یه اسپیکر خوب از برندی مثل kef بخرید و باهاش خوشبخت بشید

 

2- کارت صدای خوب: هر دستگاهی که میتونید باهاش آهنگ پخش کنید دارای یک تراشه صوتیه که موسیقی رو بصورت دیجیتالی پردازش میکنه و بصورت آنالوگ برای پخش درمیاره حالا این که با چه کیفیتی پخش بشه و اینکه قدرت نمونه برداری از آهنگ رو تا چه حدی داشته باشه تفاوت غیرقابل تصوری رو ایجاد میکنه به طوری که دستگاه های پردازش صدا (آمپلیفایر و دک) های خیلی خوب باتوجه به کاراییشون قیمت های وحشتناکی دارن ولی مدل های ارزون و خانگیشون هم خوبن و ارتقای درخور توجهی رو ایجاد میکنن متاسفانه بیشتر لپتاپ ها و کامپیوترها کارت صدای ضعیف و احتمالا مدل realtech دارن که یه پردازش سطحی از فایل صوتی انجام میده. و موسیقی رو کوفتتون میکنه 

گوشی موبایل ها هم بیشترشون پردازش صوتی ضعیف دارن و معمولا پرچمدارها و آیفون 7 به بعد کمی بهترن و دک صوتی اختصاصی دارن اگه به پلیرهای همراه علاقه دارید برند astell & kern بهترینه و قیمتی حدود 50 میلیون تومن داره :|

 

3- آهنگ باکیفیت :منظورم mp3 320kb/s نیست آهنگ هایی با فرمت flac و wave و DSD ظرفیت بیشتری برای ذخیره جزئیات آهنگ دارن و بهشون lossless میگن چون کیفیت استودیویی دارن و فشرده سازی نشدن یا فشرده سازی بدون از دست رفتن اطلاعات روشون انجام شده و طبیعتا حجم فایلشون و جزئیات موسیقیشون چندین برابر بیشتره البته وقتی تفاوتشو حس میکنید که مورد 1و2 رو هم رعایت کنید وگرنه تفاوت خاصی بین آهنگ 320kbps و آهنگ 1200kbps حس نمیکنید

 

4- استفاده از سیم بجای بلوتوث:اگه کامپیوتر یا لپتاپتون توسط بلوتوث به اسپیکری متصل هستید بدانید و آگاه باشید اگه امکان اتصال با سیم براتون فراهمه حتما از کابل استفاده کنید اخیرا تکنولوژی هایی برای کاهش نویز و فشرده سازی بهتر برای بلوتوث اومده ولی هیچکدوم به پای اتصال با سیم نرسیده

 

 5-نرم افزار پخش:توی این مورد تفاوت خیلی زیاد نیست ولی من از بین بسیاری نرم افزار که تست کردم فقط این دو کمی کیفیت متمایزی داشتن و صدا کمی شفاف تر و متراکم تر بود ↓

Aimp و kmplayer 

 

</پایان غرغر>

 

حالا این همه گفتم که به اینجا برسم. برای ارتقای کیفیت صدا وقتی نمیخواین دو ریال خرج کنید از نرم افزار هم میشه کمک گرفت و وقتی آهنگ پردازش میشه قبل از پخشش دوباره توسط این نرم افزار که اینجا بهتون معرفی میکنم پردازش میشه و تغییراتی روش انجام میشه که اکولایزر ها هم این کار رو انجام میدن ولی این نرم افزار فقط برای زیر و بم و بیسی کردن صدا نیست بلکه یه پردازش تمام و کمال و تفکیک جزئیات انجام میده و موسیقی خیلی تمیز و متمرکز و زیباتر به گوش میرسه اصلا با اکولایزر های معمولی قابل مقایسه نیست و تاثیرش کاملا و به وضوح مشخصه در حدی که عده ای رو از خرید اسپیکر جدید بی نیاز کرده

نرم افزار v4w که مخفف viper for windows هست این کارو انجام میده و من تاحالا بهتر ازش ندیدم و تاحدی جای کارت صوتی مناسب رو براتون پرمیکنه و شما با نصبش متوجه میشید که اگه یه کارت صوتی خوب داشته باشید چقدر تجربتون از این هم بهتر میشه

خیلی عجیبه که هیچ سایت فارسی هنوز اینو برای دانلود قرار نداده ولی شما میتونین جلوتر از بقیه قدم بردارید و چیزی داشته باشید که بقیه ندارن

آموزش :

مقدمات اختیاری ولی موثر:

اگه کارت صوتی سیستمتون realtech هست درایور زیر آخرین ورژنه و خیلی نسبت به نسخه های قبل بهتره حتما نصبش کنید اگه هم چیز دیگه ای بود از سایتش آخرین ورژنش رو بگیرید اگه هم نمیدونید کارت صوتی سیستمتون چیه توی منوی استارت dxdiag رو تایپ و اینتر بزنید توی تب sound چیزی که جلوی name نوشته مدل کارت صدای شماست

Realtek High Definition Audio Drivers

 

به تنظیمات صدا برید و نرخ نمونه برداری رو افزایش بدید:

ویندوز گاهی برای صرفه جویی در مصرف انرژی cpu حالت پیش فرض رو کم قرار میده

روی آیکون صدا در ویندوز 10 که راست کلیک کنید و گزینه volume mixer رو انتخاب کنید و روی آیکون system sounds بزنید وارد پنجره ی sound میشید که در قسمت playback روی گزینه ی اسپیکر که راست بزنید و properties رو وارد شید در تب advanced قسمت default format پایین ترین گزینه رو انتخاب کنید تا سیستم با حداکثر توان آهنگ ها رو پردازش کنه واسه من تا اینقدر داره↓


 


 

شروع نصب و راه اندازی:

حالا اینو نصب کنید البته خودشم نرم افزار خوب و خیلی معروفیه ولی ما اینجا ازش سواستفاده میکنیم و بعنوان واسط اجرای نرم افزار اصلیمون ازش استفاده میکنیم بعد از نصبش گزینه پاورشو بزنید تا غیرفعال بشه

نکته: اگه ویندوزتون 10 نیست احتمالا نیاز به نصب این نرم افزار نیست

FxSound Enhancer Premium 13.028

 

 

حالا v4w رو دانلود کنید

v4w حجم: 11.9 مگابایت

بعد از نصب، نرم افزارش رو ببندید

اگه ویندوزتون 10 هست برید توی پوشه ای که دانلود کردید و فایل پچ رو به محل نصب نرم افزار کپی کنید و run as adminastrator کنید و با زدن دکمه 1 و اینتر عملیات رو انجام بدید بعدش در محل نصب یه فایل به نام Configurator هست اجرا کنید و همه موارد رو تیک بزنید

حالا ویندوز رو ری استارت کنید

الان برای تستش یه آهنگ پخش کنید و برید توی نرم افزارش و دکمه پاورش رو فعال کنید و اون بالا صدا رو کم و زیاد کنید اگه کار کرد شما موفق شدید ولی اگه نکرد برید توی تنظیمات playback devide ویندوز و یکبار اونایی که فعالن رو disable و enable کنید تصویر .

 

خب حالا همه چیز درسته فقط می مونه تنظیمات که اصل کاره که من واستون همشو انجام دادم

باید برای هر حالت موزیک مثل رپ و پاپ و ... تنظیمات ذخیره کنید که من این کارو واستون قبلا کردم و شاید نیاز به تغییرات کمی طبق سلیقتون باشه

برای استفاده از تنظیمات preset من اینو دانلود کنید

دریافت حجم: 6.24 کیلوبایت و در محل نصب نرم افزار در پوشه presets کپیشون کنید

همچنین فایل کانفیگی که اینجا برای دانلود گذاشتم یه سری تنظیمات پیش فرض رو واستون پیاده میکنه در مسیر نصب و به جای فایل config کپی کنید

دریافت حجم: 563 بایت

 

حالا وقتی نرم افزارو ببندید میره توی system tray (منظورم همون نوار سمت راست ویندوزه که ساعت و تاریخ توشه) وبا راست کلیک روی آیکونش میتونید بین حالت های مختلفش پاپ و رپ و .. سوییچ کنید و فعال و غیرفعالش کنید

برای تستش میتونید روی اینا امتحان کنید پاپ - رپ - راک 
 

و تمام

حالا آهنگاتونو دوباره گوش بدید

 

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱۲)

  • crazy friends avatar
  • Королева доброты
  • گرخیدمممممممممممممممممممممم خداااااااااااااااااااااااا

    (c54)

    پرت شدم عقب از صدای لایک کردنت XDXD

    گفتم اول لایک کنم بعدبخونم

    پشیمون شدم کلاXDXD

    همین که این همه اسکرول کردی دمت گرم
    .

     

    (c38)

    .

    چطوری این پستو بخونم؟😐🥴سختمه،بجاش لایک میکنم

     

    (c39)

    این پست واسه افرادیه که با کامپیوتر و لپتاپ آهنگ گوش میدن
    البته اونایی که گوش جان میسپارند یعنی براشون کیفیت مهمه مطمئنم همه تنبلیشون میاد نصب کنن و نمیدونن چی رو دارن از دست میدن

    .

    داداش جونم🥺

    من شرمنده اگه فکر کردی توهینه،من ب تنبل و بی حوصله بودن معروفم تو بیان🙂

    مهم نیس انتظارشو داشتم فقط تو نیستی بعدا بیا نظراتو بخون میبینی انگار واسه خورزو خوان پست گذاشتم
    کامنت قبلی رو ادیت کردم این کامنتم ادیت کردم 
  • crazy friends avatar
  • نویسنده آشنا
  • اخسنت:) پست مفیدی بود

    واقعا تاثیر گذاره!

    خسته نباشی!

    . ممنون دوس دارم بهترینامو با بقیه به اشتراک بذارم

    من معذرت میخوام واقعاا

    اشکال نداره من رو چیزایی که دوس دارم الکی حساسم

    همه همینطورن و حساسن

    من بد حرف زدم،بازم شرمنده

    برو خودتو لوس نکن تو وحشی تر ازین حرفایی که معذرت خواهی کنی
    عنوان مطلبو عوض کردم خفن تر نوشتمش 😅

    چرا؟کی گفته من وحشیم؟ندیدی اون رومو هنوز

    شایدم کامنتایه بقیه رو میخونی چمیدونم🤷‍♀️طرز رفتار من متناسب با طرفمه

    آره دیدم عوضش کردی😅

    وحشی که بد نیست
    مثلا چشمای وحشی خیلی باحالن همینطور گل های وحشی
    و حیوانات 
    .

    ویندوز 10 داری؟؟

    خوش به حالت

    من هنوز 7 دارم

    ویندوز 7 برای نرم افزارا بهتر و حرفه ای تره این همه آموزشم واسه اینه که با ویندوز 10 مشکل داره 

    دوست دارم انجام بدم حسش نیست ولی

    (c15)(c15)(c48)

    میدونم 

    من هنوز تو ویندوز 8شاسگول بازی در میارم گم میشم و بعد سر از ناکجا اباد در میارم... خدا خیرت بده

    ویندوز 10 واسه شما بهتره
    تنظیماتش ساده و دم دست تر شده
    crazy friends

    I'm just a mirror for you
    You are good, I am best ✌
    You are bad, I'm the worst

    I'm just a mirror for you
    You are good, I am best ✌
    You are bad, I'm the worst


    shining
    My Name is Dark Grimes

    bad
    James Bay Bad

    James horner
    My Immortal Evanescence

    James horner
    James horner FOR THE LOVE

    James horner
    Within Temptation Forgiven
    آخرین نظرات
    پیوندها

    X